Szauna

Szaunzni tbbet jelent, mint csrgni a szaunapadon.
Ez egy utazs klnfle llomsokkal, melyeknek a vgn megtallhatjuk a test s llek harmnijt.

A szaunzs szablyai

Szaunzni csak nyugodt krlmnyek kztt lehet.

Higiniai okokbl kezdje a szaunzst egy frisst? tusolssal.

Mindig tertsnk trlkz?t a szauna padra, amire rlnk.

A szauna h?mrsklete 80 - 95C
A szauna pratartalmt nvelhetjk a kvekre locsolt vzzel.

Meddig maradjunk a szaunban?


A "Ki brja tovbb" verseny nagyon egszsgtelen, s ellenkezik a szaunzs szellemisgvel. Termszetesen a szaunban tlttt id? mindig szemlyre szabott.
A legfontosabb szably: csak addig tartzkodjunk a melegben, ameddig az jlesik. lettanilag a javasolt id?intervallum, amit a szaunban egyhuzamban eltltnk, 8-12 perc (kezd?knek javasolt a 4-8 perc).

A szaunafrd?zs kt egymst ismtl?d?en kvet? szakaszbl ll. Az egyik a forr szaunban trtn? felhevls, a msik a leh?ls s pihens szakasza. A leh?lsi szakaszban vehetnk egy frisst? zuhanyt, vagy megmrtzhatunk medencben. Ezek utn ljnk le knyelmesen, esetleg fekdjnk le, s pihenjnk pr percet, miel?tt ismt visszatrnk a szaunba. A jeges, hideg vzben val megmrtzst, a friss hban val hempergst csak gyakorlott reg rkknak javasoljuk.

Hnyszor trjnk vissza a szaunba?
A felhevls/leh?ls szakaszait annyiszor ismtelhetjk, amennyiszer jlesik. A szaunzk kztt leginkbb elterjedt, hogy hrom alkalommal ismtlik meg a felhevlst.

A szaunzs befejezse
Hagyjunk id?t magunknak a pihensre.

Tusoljunk le b? vzben, a tusfrd?k s szappanok hasznlatt kerljk.

A forr szauna b?rnk prusait kitgtotta, kitiszttva gy azt a baktriumoktl s egyb szennyez?dsekt?l.

Egy frisst? ital tkletes befejezse egy lvezetes szaunzsnak.

J szrakozst, kellemes pihenst kvnunk.